#5 Podsumowanie tygodnia 23-29.05

By | 11:42 3 komentujących
Minął kolejny tydzień, a zapowiedziane ujawnianie projektów niekoniecznie miało miejsce. W czwartek poznaliście fragment dłuższego tekstu literackiego, ale to tyle, gdzie ten zapowiadany głos? Odwlecze się jeszcze o tydzień czy dwa. 

W piątek przekroczyliśmy pięć tysięcy wejść od wznowienia działalności bloga. Dla wielu to zapewne marny wynik, aczkolwiek ja się cieszę. Ten blog odstaje od reszty blogosfery i nigdy nie spodziewał się wyżyn. 

Wyróżniam i polecam tekst "Przyjaźń" ze względu na przesłanie. Swą droga zastanawiam się czy nie zacząć polecać tutaj notek z innych blogów - takich, które przykuły moją uwagę. Co o tym sądzicie? 

Tak czy siak podsumowanie czas zacząć, słowo się rzekło! 

Źródło: haanusa.com
Popularnonaukowa refleksja zdrowotna na temat grilla powitała nas w poniedziałkowym tekście "Zdrowy grill? Nie obejdzie się bez piwa". Wielu z nas uwielbia tę formę spotkań, zdaje sobie sprawę z tego, że jest w jakiś sposób szkodliwa dla zdrowia, ale nie wie w jaki. Użycie słowa "rak" z reguły jest silnym straszakiem, a stwierdzenie, że można zminimalizować szansę jego wystąpienia działa magnetycznie. Z resztą jak mógłbym nie podzielić się ze światem wieścią, że marynata z ciemnego piwa jest wskazana przy okazji grillowania mięsa? Sam byłem tym zaskoczony! 

Źródło: i.huffpost.com
"Przyjaźń", czyli tekst o jednym z najwspanialszych zjawisk mogących nas spotkać. Temat pojawił się nagle zainspirowany dniem poprzedzającym notatkę. Relaks i dobrze spędzony czas, a przy okazji poruszenie samej kwestii w rozmowach, razem z różnorakimi perspektywami na nią. Inspirujące i skłaniające do refleksji, a przy okazji umożliwiające docenienie tych najbliższych relacji. Słowem końca ślę tutaj ciche pozdrowienia, o ile to czytasz! 

.

"Kino PRL-u" to temat naprawdę mi bliski. Zanika zainteresowanie starszym, klasycznym kinem, młode pokolenia coraz rzadziej po nie sięgają, a co dopiero mówić tutaj o naszym rodzimym podwórku, które od lat nie święciło sukcesów popularności! Mamy czym się szczycić na tym polu, mamy co wspominać, oglądać i doceniać. Między innymi na tej klasyce zbudowano prestiż szkół filmowych w Polsce, dlatego warto o niej pamiętać. Ma nam jeszcze wiele do przekazania. 

Źródło: mr-sinister2048.deviantart.com

"Nastawienie skoncentrowane na własności i zysku, z konieczności wywołuje pożądanie – a w istocie potrzebę – władzy. W celu sprawowania kontroli nad żywymi ludźmi musimy używać władzy po to, by przełamać ich opór. Celem utrzymania kontroli nad prywatną własnością zmuszeni jesteśmy używać władzy, aby strzec jej przed tymi, którzy mogliby nam ją zabrać, gdyż podobnie jak my, nigdy nie mają jej dosyć. Pożądanie własności prywatnej tworzy pragnienie stosowania gwałtu w celu rabowania innych w otwarty lub skryty sposób." Erich Fromm 

Źródło: mojbiznes24.pl

"Ile da się zarobić na polskim YouTube? Statystyka" to tekst, którego napisanie sprowokował inny bloger. Podjął się on tematu, użył jednego przykładu niepodpartego niczym autentycznym i konkretnym, a następnie zgarnął całą śmietankę uwagi. Od dłuższego czasu nosiłem się z chęcią napisania czegoś takiego, pokazania, że istnieje dostęp do statystyki. "Chcieć to móc" jak mawia mądrość powszechna, wystarczy tylko dołożyć starań. Sprawdziły się jednak moje prognozy, że nie uda mi się zwrócić niemalże niczyjej uwagi - uznano to prawdopodobnie za zdublowanie idei lub taki już los mojego stylu pisania jak i bloga. Przynajmniej przedstawiłem wam odrobinę wartościowych danych pokroju potencjalnych źródeł informacji. 

Co za tydzień? 

Drepcząca rewolucja trwa! Wypatrujcie, spodziewajcie się efektów. Mam już pewne koncepcje co do tematyki, jednakże i w tym tygodniu zachowam je dla siebie. Swa drogą jak oceniacie koncepcję loga, którą umieściłem na facebookowym fanpage?

Nowszy post Starszy post Strona główna

3 komentarze:

  1. 5000 tysięcy? Wow. To jest ogromna ilość wejść. Wcale się nie dziwię. Niechaj rewolucja trwa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem upośledzony skoro nie zauważyłem tego przy korekcie. Zjedz wszystkie zera, a wyjdzie Ci to co powinno być.

      Usuń
  2. Zrozumiałam to i tak, w taki sposób jak miałeś zamiar przekazać. :)

    OdpowiedzUsuń

Komentuj, snuj refleksje, a co najważniejsze dyskutuj!

Wklejanie linku do swojego bloga na końcu komentarza może spotkać się z pozytywną odpowiedzią autora "Réalité de la legende".