#4 Podsumowanie tygodnia 16-22.05

By | 10:34 1 komentarz
Kolejny tydzień minął nam pod znakiem literatury. W moim odczuciu był to całkiem wdzięczny i przyjemny temat na notki, choć w tkniętej przeze mnie warstwie teoretyczno-statystycznej łatwy do wyczerpania. Mam nadzieję, że choć minimalnie zainspirował do "zwiększenia" poziomu promocji czytelnictwa.

Najwięcej wyświetleń, co nie powinno nikogo dziwić, wygenerował post o kawie. Tematyka "popularno"-jakaś ma do tego talent, choć nadal daleko mi do przebicia fenomenu notatki na temat snu. Dlaczego? Pozostaje to dla mnie tajemnicą.

"Bój autorytetu z idolem" otrzymuje w tym tygodniu nominację tekstu wartego największej uwagi zdaniem autora. Przesłanie i poruszana w nim tematyka są dla mnie ważne i mam nadzieję, że z czasem dotrze on do większej grupy ludzi. Kto wie, może kiedyś z czystym sumieniem wyróżnię tekst, który wyróżniła również liczba czytelników? 

A teraz przejdźmy do podsumowania! 

Źródło: medicalnewstoday.com
"Czy powinniśmy pić kawę?" to tekst zainspirowany moim małym nałogiem oraz poranną prasą. Nie mam zamiaru ukrywać, że czytam regularnie kilka dzienników oraz tygodników i często tam wypatruję inspiracji, idei. Następnie rozpoczynam wgryzanie się w intrygujący mnie temat głębiej, sięgając po szersze źródła. Łączę ze sobą nabytą wiedzę i pisząc notatkę skracam ją do postaci najważniejszych informacji. Tak rozpoczął się poniedziałek, z kawą w dłoni oczywiście. 

Źródło: naukawpolsce.pap.pl
"Dlaczego czytamy coraz mniej?"  to tekst poświęcony problemowi niezwykle silnie obecnemu w Polsce, problemowi, który spędza sen z powiek niejednej osobie. Co z nas za społeczeństwo, skoro większość z jego członków nie sięga po ani jedną książkę rocznie? Kreatywność spada na łeb na szyje, zanika umiejętność krytycznego myślenia. Potraktujmy tę infografikę jako ciekawostkę i przyjemne uzupełnienie tematu. 

Iwan Kulik "Woland"
"Książki mojego życia" podsumuję cytatem z "Mistrza i Małgorzaty". 

"Tak, człowiek jest śmiertelny, ale to jeszcze pół biedy. Najgorsze, że to, iż jest śmiertelny, okazuje się niespodziewanie, w tym właśnie sęk! Nikt nie może przewidzieć, co będzie robił dzisiejszego wieczoru."

Źródło: the-murdellicious.deviantart.com


"Nie ma już nadziei na sens. Bez jakichkolwiek wątpliwości jest właśnie tak, że sam sens jest śmiertelny. To wszakże, czemu narzucił on swe krótkotrwałe panowanie, to, co pragnął zniszczyć, by wprowadzić oświecone rządy, mianowicie pozory – one są nieśmiertelne, niezniszczalne i nie ima się ich nawet nihilizm sensu i bez-sensu. Tu właśnie swój początek znajduje uwodzenie." 
Jean Baudrillard

Źródło: autopromotor.co.uk
"Bój autorytetu z idolem" to tekst, jak już wcześniej wspomniałem, niezwykle dla mnie istotny. Kwestia wyrazistych barw i przywództwa, norm moralnych, wzorów do naśladowania, to bolączka XXI wieku. Wszystko gdzieś się rozmywa, pokolenie Y się gubi, a historia wstrzymała oddech. Co dalej, co dalej, dokąd pogna świat naszych dzieci i wnuków? Wolałbym żyć w nudnych, spokojnych czasach i móc smacznie spać, bez krztyny strachu o jutro. 


Co w następnym tygodniu?

Nowy projekt, nowa forma. Zdradzę tyle, że postanowiłem zaprząc swój głos do działania, pomijając już nawet kwestie "pióra". Możecie spodziewać się notatek oscylujących dookoła moich idei i projektów, mam zamiar podzielić się choć strzępkami informacji. Choć w ramach tradycji poniedziałek powita wszystkich tekstem popularnonaukowym, acz głową za to nie ręczę.

PS: Rozpiska publikacji została delikatnie zaktualizowana. 



Nowszy post Starszy post Strona główna

1 komentarz:

  1. Ciągle jestem pod wrażeniem konstrukcji Twojego bloga. Nietuzinkowo. Oczywiście ja najbardziej zakochałam się w notce z prozą. Co jak co, ale literacki tydzień bardzo przypadł mi do gustu. Zapomniałam podziękować o wspomnieniu mojego bloga w zakładce. Dziękuję! A widzę, że znów zamierzasz zaskakiwać z notkami. Czekam 😊

    OdpowiedzUsuń

Komentuj, snuj refleksje, a co najważniejsze dyskutuj!

Wklejanie linku do swojego bloga na końcu komentarza może spotkać się z pozytywną odpowiedzią autora "Réalité de la legende".